W czasach obecnych te usługi lakiernicze powiązane z samochodami użytkowymi i kompaktowymi to rzecz jasna także ciekawy biznes. Mowa tu o tym, że ( http://www.ferdeksklep.pl/ ) usługi takowe się wykonuje na masową skalę, bo co dzień dochodzi do stłuczek z udziałem popularnych modeli pojazdów i co najważniejsze w wielu procentach przypadków takowe naprawia się tanio, bo ludzie nie chcą naprawiać taniego auta drogo. Kluczowe znaczenie ma też i to, że do tego typu spraw mieszają się też firmy ubezpieczeniowe, a one wyceniają polakierowanie błotnika w konkretnym modelu auta kompaktowego na niezbyt wysoką sumę, bo wiedzą, że ludzie wolą by taka naprawa była tanią i co równie istotne koszt jest chyba tym najważniejszym parametrem. Liczy się też i szybkość zrealizowania takiej usługi, a jakość raczej spada na ten dalszy plan, bo w tym wykonawstwie nie liczy się olśniewający efekt wizualny, tylko to by auto użytkowe nadal mogło jeździć po drogach publicznych i wyglądać przyzwoicie.
Wiekowe auta klasyczne.
Nie od dziś pewnym jest też i to, że wiekowe samochody klasyczne i ich lakierowanie oznacza ten dość wysoki poziom usługi, bo te auta muszą rzecz jasna wyglądać i co równie istotne za wygląd płaci się lakiernikom. Za ciekawy efekt płacą właściciele prywatni lub firmy ubezpieczeniowe u których to ubezpieczonym jest dany klasyk, choć firmy ubezpieczeniowe robią to dopiero wtedy gdy dojdzie do jakiejś szkody, czyli dokładnie wtedy ktoś zarysuje wiekowe auto celowo lub przypadkowo. Tego typu pojazd może być też ubezpieczonym od błędów eksploatacyjnych właściciele lub od błędu specjalisty od auto detailingu, który miał się zająć polerką lakieru i w pewnych miejscach uszkodził powłokę. Tego typu przypadki mają miejsce raz na jakiś czas i nie ma w tym kompletnie nic zaskakującego. Wiele w tego typu przypadkach znaczy też i to, że firmy ubezpieczeniowe w znacznym stopniu zabezpieczają przez usługą wykonaną błędnie, czyli przed taką, która narazi właściciela klasyka na dodatkowe koszty.
Lakiernicy.
Nie od dziś pewnym jest też i to, że ten lepszy lakiernik samochodowy ma też specjalną komorę lakierniczą, w której to auta schną. Mowa tu o tym, że taka komora potrzebną jest do tego by zająć się drogi usługami, choćby takimi jak przelakierowanie auta klasycznego. Taka usługa kosztuje, ale też musi być wykonaną bardzo dobrze, bo właściciele aut klasycznych mają w kolekcji przynajmniej kilka modeli i mają też pieniądze na ich utrzymanie. Kluczowe znaczenie ma też i to, że są pedantyczni jeśli chodzi o wygląd powłoki lakierniczej.