Logo twojej firmy to symbol, z którym kojarzona jest twoja marka. Będzie pojawiało się w twoim szyldzie, na wizytówkach czy materiałach reklamowych. Jak się okazuje, projektowanie graficzne nawet pozornie niewielkich rzeczy, to jednak nie taka prosta sprawa. Od najmniejszych detali, takich jak chociażby czcionka, zależeć może cały efekt estetyczny. Zanim więc zlecisz grafikowi usługę, sprawdź czego powinieneś oczekiwać od udanego projektu.
Projekt logo – symbol czy typografia?
Typowe logo składa się najczęściej z tak zwanego sygnetu, czyli znaku graficznego, który ma symbolizować markę oraz typografii z nazwą firmy. Wiele firm stawia na loga typograficzne i nie jest to wcale zły wybór. Oszczędne logo tekstowe także może prezentować się elegancko i stylowo na wizytówce. Bardzo wiele zależy od doboru i wielkości czcionki oraz dodatkowych efektów nałożonych na napis. Jednak mały graficzny ozdobnik w logo również może okazać się dobrym pomysłem, zwłaszcza jeśli chcesz, by klient po rzuceniu na nie okiem, wiedział od razu czym się zajmujesz.
Projekt logo – mniej znaczy więcej
Minimalizm jest wartością, którą ceni się w projektowaniu graficznym. Nie pozwalaj grafikowi na zbyt duże szaleństwa. Pamiętaj, że ulotka czy wizytówka, na której będzie zamieszczony projekt twojego logo, ma wyglądać przejrzyście i schludnie. Prosty symbol lub sama nazwa firmy czasem robią dużo lepsze wrażenie, niż pstrokaty, tandetny obrazek. Jeśli chcesz zobaczyć, jak wyglądają profesjonalne loga, wejdź na stronę https://izarysuje.pl/. Przejrzyj portfolio i zwróć uwagę, jak wyglądają grafiki lub logotypy. Jeśli twoim miejscem zamieszkania jest Bydgoszcz lub Toruń, możesz sprawdzić też, na jaki projekt logo zdecydowała się któraś z lokalnych firm.
Projekt logo – zgodność z wizerunkiem firmy
Dbaj o to, żeby logo twojej firmy było spójne z jej wizerunkiem. Jeśli twoimi klientami są rodziny z dziećmi, może pozwolić sobie na wesołą grafikę czy żywsze kolory, lecz nie sprawdzi się to w przypadku kancelarii notarialnej. Pamiętaj, że jakie logo, taka marka.