Blog firmowy to rewelacyjne narzędzie wspierające promocję w Internecie, a zarazem medium pośredniczące pomiędzy sprzedawcą usługi/towaru a klientem. Umiejętnie prowadzony, przyczyni się do większej konwersji i będzie pracował na reputację firmy. Jeśli uruchomisz blog na witrynie firmy i będziesz samodzielnie tworzyć treści, praktycznie nie wydasz na niego ani grosza. Dlatego na pytanie czy warto prowadzić blog firmowy, odpowiadamy – tak, zdecydowanie!
Blog firmowy wspiera pozycjonowanie
Google nagradza wysoką pozycją te strony, która zawierają unikatowy i wyczerpujący content. Obecnie odchodzi się od treści przeładowanych słowami kluczowymi, na rzecz ciekawych i merytorycznych artykułów. Rzetelny blog firmowy będzie zatem doskonałym „pożywieniem” dla „sympatycznych zwierzaków” Google, czyli algorytmów Panda, Pingwin i Koliber. Blog firmowy wspiera pozycjonowanie zwłaszcza wówczas, gdy zadbasz o jego wygląd. W tekstach powinny pojawić się kursywa, pogrubienia, listy z punktorami, a także dodatki w postaci obrazków, zdjęć czy filmów. Czy warto prowadzić blog firmowy, skoro wymaga tyle zachodu? Tak, o ile chcesz dostosować się do algorytmów Google i zajmować wysoką pozycję w wyszukiwarce.
Twoi klienci łatwiej Cię odnajdą
Treści zamieszczone na blogu powinny spełniać dwa warunki – muszą ułatwiać pozycjonowanie, a jednocześnie reprezentować wysoką wartość dla czytelnika. Zamiast żonglowania trzema słowami kluczowymi, warto pokusić się o frazy „długiego ogona”. Co to znaczy? Otóż zamiast umieścić w tekście popularną frazę „krem przeciwzmarszczkowy”, możesz wpleść zdania typu: „przeciwzmarszczkowy krem do twarzy z drobinkami złota [i tu konkretna marka kremu, który znajduje się w Twoim sklepie]”. Dzięki temu na Twoją stronę trafią klienci, którzy szukają właśnie tego konkretnego produktu oraz inni czytelnicy zainteresowani tematem kremów przeciwzmarszczkowych. Przez regularne uzupełnianie podstrony z blogiem zapewnisz sobie coraz więcej czytelników (a więc i potencjalnych nabywców), którzy zagoszczą na Twojej witrynie na dłużej. Nadal pytasz, czy warto prowadzić blog firmowy? Tak, o ile zależy Ci na długotrwałej relacji z klientami i chcesz wyróżnić się na tle konkurencji.
Zachęcasz do konwersji
Czy warto prowadzić blog firmowy? Tak, jeśli szukasz taniego narzędzia do wypromowania swoich produktów/usług. Możesz zaprosić czytelników do konkursu na najlepszą recenzję produktu ze swojego sklepu. Tym sposobem uzyskasz kilka korzyści – zamieszczone recenzje przedstawisz w postaci ciekawego wpisu, skłonisz czytelników do zakupów i zachęcisz do udostępniania treści bloga na portalach społecznościowych. W dodatku recenzje będą reklamować Twoje produkty i spełnią funkcję marketingu szeptanego. Wykorzystaj swój blog firmowy także do prezentowania swoich produktów „w akcji”. Sprzedajesz kosmetyki? W takim razie zamieszczaj filmy z trikami makijażowymi wykonanymi za pomocą kosmetyków z Twojego sklepu. Produkujesz rolety? Wstaw na blogu fotki przedstawiające aranżacje okien z zastosowaniem Twoich osłon. W ten sposób będziesz oddziaływać na emocje i wywołasz w swoich czytelnikach potrzebę posiadania właśnie Twoich produktów.
Budujesz swój wizerunek
Czy warto prowadzić blog firmowy? Tak, bo za jego pomocą wzbudzisz w swoich odbiorcach zaufanie, które przełoży się na udaną konwersję. Jeśli prowadzisz sklep z kosmetykami, a na swoim blogu zamieszczasz porady pielęgnacyjne i tutoriale makijażowe, Twoi klienci potraktują Cię jako eksperta w swojej branży. Dasz im poczucie, że doskonale „czujesz trendy” i znasz się na tym, co im oferujesz. Jeśli Twój blog będzie obfitował w ciekawe materiały, klienci przestaną Cię traktować jako kolejnego sprzedawcę kosmetyków. Zaczną komentować i zadawać pytania, co pomoże Ci obrać właściwą strategię sprzedaży i ulepszyć swoją ofertę. Twoja firma będzie się rozwijać i zostaniesz trendsetterem, który będzie cieszył się autorytetem wśród swoich odbiorców.