Ciężko sobie wyobrazić dzień bez smartfona. W końcu za każdym razem, kiedy zapomnimy wziąć go z domu, to cofamy się po niego. Warto także zauważyć, że przeważnie jest to jeden z tych sprzętów, którego obecność sprawdzamy bardzo dokładnie. Dzisiaj telefon to wielofunkcyjne urządzenie, które nie tylko umożliwia kontaktowanie się ze światem, ale przechowuje masę cennych informacji i sprawia, że załatwienie przeróżnych spraw jest dużo łatwiejsze. Niestety, smartfon czasami się psuje. Wizja naprawy na ogół przeraża. Czy tak naprawdę jest się czego obawiać?
Gdzie naprawić smartfona?
Każdy z nas przynajmniej raz w życiu miał sytuację, kiedy to telefon odmówił posłuszeństwa. O ile w przypadku starszych modeli nie zdarzało się to szczególnie często, o tyle w dobie smartfonów sytuacja wygląda nieco inaczej. Kilkanaście lat temu telefony służyły do kontaktowania się i ewentualnie do wysyłania krótkich wiadomości. Dzisiaj jest już zupełnie inaczej. Telefon niemalże zastępuje laptopa. Kiedy już zdarzy się drobny wypadek, to pozostaje nam oddać sprzęt w ręce specjalistów. Tutaj mamy do wyboru albo salon, w którym smartfon był kupowany, albo punkt naprawy telefonów. W pierwszym przypadku musimy się liczyć z długim oczekiwaniem, ale jeśli telefon jest na gwarancji, to naprawa jest darmowa. W przypadku punktów napraw przyjdzie nam zapłacić za usługę, ale możemy liczyć na naprawdę szybkie działanie. Jeśli zatem zależy nam na tym, by telefon został jak najszybciej naprawiony, to wybieramy drugą opcję. Oddając telefon do serwisu, na ogół zastanawiamy się, ile kosztuje naprawa smartfona. Rozstrzał cen jest naprawdę ogromny.
Czy naprawa telefonu zawsze jest droga?
Doskonale zdajemy sobie sprawę z tego, że dane zawarte w urządzeniu powinny być kopiowane, to większość z nas rzadko to robi. Co prawda istnieje masa rozwiązań ułatwiających zapisywanie informacji i plików z telefonu, ale nie zawsze z ich korzystamy. Kiedy już smartfon ulega awarii, to przychodzi refleksja i pytania, ile przyjdzie nam za to zapłacić. Konkretna kwota jest uzależniona od tego, z jakim problemem mamy do czynienia. Wyeliminowanie drobnych usterek nie jest drogie. Nieco inaczej sytuacja wygląda, w przypadku zalania lub zepsutego ekranu. Oddając telefon do punktu napraw, zawsze warto już na wstępie skonsultować koszty i prosić o konkretne informacje. W przypadku zwiększenia kosztów zostajemy wówczas o wszystkim informowani, a końcowy rachunek nas nie zdziwi.